Grapefruit beneficii, dieta, contraindicatii

Grapefruit beneficii

Fructul de grapefruit (citrus paradisi) contine cantitati mari de vitamina C, o adevarata comoara pentru sistemul imunitar: reduce simptomele racelii, amelioreaza simptomele astmului sau artritei reumatoide, reduce riscul bolilor de inima, al atacului de cord si al cancerului.

Contine zaharuri naturale si uleiuri esentiale, cum ar fi limonenul, care are efecte anticancerigene, vitamina B5, vitamina A. Pectina din fruct este o fibra solubila care scade nivelul colesterolului si incetineste acumularea placii pe peretii interiori ai vaselor de sange. Grapefruit-ul rosu contine licopen, care previne actiunea distructiva a colesterolului „rau” asupra peretilor vaselor de sange. Din aceste motive, fructul a intrat pe lista mondiala a alimentelor care reduc bolile de inima. In categoria mineralelor, gasim cantitati mai mari de calciu, acid folic, fosfor si potasiu. Daca alegi sa consumi acest fruct sub forma de suc, te vei bucura de toate beneficiilor vitaminelor si mineralelor pe care le contine, mai putin de actiunea fibrelor.

Cum consumam grapefruit-ul?

Se consuma dupa decojire, prin care insa nu trebuie indepartat prea mult din pielita alba. Desi nu este foarte agreabila la vedere si la gust, aceasta pielita este foarte sanatoasa pentru organism. Daca nu urmati un tratament cu medicamente de sinteza, nu exista un moment anume al zilei pentru a consuma grepfrutul, care este eficient atat inainte de masa, cat si intre mese. Trebuie tinut cont insa ca pentru a vindeca anumite afectiuni este necesar sa marim mult doza si sa stabilim un anumit interval de timp de administrare. Cu alte cuvinte, avem nevoie de o cura, despre care vom vorbi in continuare:

Dieta cu grapefruit

Grapefruit-ul contine o enzima care arde grasimile si ajuta la absorbtia si reducerea amidonului si zaharului din organism. Mai mult, cercetarile au indicat faptul ca exista o legatura fiziologica intre grapefruit si insulina, intrucat proprietatile chimice ale acestui fruct reduc nivelurile insulinei si sustin scaderea in greutate. Aceasta legatura isi are explicatia in functia hormonului de management al greutatii. Desi nu este functia sa principala, insulina ajuta la reglarea metabolizarii grasimii, astfel incat, cu cat este mai redusa cantitatea de insulina dupa o masa, cu atat creste eficacitatea organismului de a procesa mancarea pentru a o folosi sub forma de energie si astfel aceasta se depune mai putin sub forma de grasime. Cu alte cuvinte, grapefruit-ul are un indice glicemic redus, de 30, astfel incat metabolismul poate sa arda grasimi. Grapefruit-ul are asadar proprietati chimice care reduc nivelul de insulina, conducand asftel la scaderea in greutate.

Contraindicatii grapefruit

Atentie insa, nu este recomandat a se lua odata cu medicamentele datorita interactiunii acestora cu substantele fructului. Daca se intampla totusi asa, trebuie sa stiti ca exista si ceva efecte adverse.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *