Ce sa mananci pentru a-ti spori inteligenta

Daca memoria nu te mai ajuta te concentrezi greu si nu mai retii cu usurinta informatii noi mai jos vei gasii cele mai bune produse pentru imbunatatirea functiei cerebrale.

– Cafeaua indulcita

Daca iti incepi diminetile cu o cafea cu zahar felicitari iti ajuti creierul sa fie activ si sa functioneze bine. Cercetatorii recomanda chiar mai multe cesti pe zi pentru ca au demonstrat ca dupa varsta a treia te poate ajuta sa tii Alzheimer-ul la distanta datorita antioxidantilor pe care ii contine. Pe de alta parte zaharul pus in cantitati moderate are si el beneficiile lui si dubleaza efectele bune ale cafelei. Totusi daca ai probleme cum ar fi tremurul mainilor sau durerile de stomac dupa ce bei cafea ar fi bine sa adaugi langa ea dimineata o mancare bogata in proteine.

– Omleta sau un ou fiert

Omleta ouProcesele chimice care ne pun in functiune creierul sunt uimitoare. Materia cenusie are nevoie de multe substante si stimuli ca sa se simta bine si sa nu simti ca te lasa memoria. Printre ele se numara colina cunoscuta ca vitamina B8 care ajuta creierul sa isi aduca aminte informatii. Galbenusul de ou este o sursa excelenta de vitamina B8. Asa ca daca stii ca te asteapta o zi grea e bine sa o incepi cu o omleta sau un ou fiert o rosie sau banana toate cu un continut mare de colina.

– Fructele de padure

fructe de padureFie ca le-ai congelat de asta vara fie ca le gasesti acum in piata mananca afine macar o data pe saptamana. Creierul tau are nevoie de antioxidantii si polifenolii pe care fructele de padure ii contin. Acestia sunt un adevarat stimul pentru cresterea capacitatii de memorare care in timp se erodeaza.

– Cereale integrale

cereale integralePentru un creier sanatos ai nevoie de energie. Creierul functioneaza la capacitate maxima daca este alimentat din plin cu glucoza asa ca este bine sa ai mereu rezerva pregatita. Pentru asta este nevoie de cereale integrale iar cea mai potrivita este faina de ovaz. Consuma alimente care o au in compozitie ori de cate ori te simti ametit sau nu te poti concentra.

– Somon cu spanac sau broccoli

Somon cu spanacSomonul e unul dintre alimentele indicate de mult timp pentru acizii grasi Omega 3 pe care ii contine. Acestia iti protejeaza celulele nervoase impotriva bolii Alzheimer. In plus este bogat in vitamina D care s-a dovedit a fi eficienta in tratarea celor care se lupta cu pierderea memoriei. Langa portia de somon poti sa pui in farfurie si o garnitura pe masura. Broccoli sau spanacul sunt legume bogate in vitamina C si acid folic. Studiile au arata ca aceste doua substante incetinesc declinul functiilor cognitive ale creierului.

– Mere coapte cu scortisoara

mare coapte cu scortisoaraMerele contin quercitina un antioxidant care protejeaza celulele creierului de atacul radicalilor liberi ce afecteaza neuronii. Daca nu esti printre fanii declarati ai merelor crude incerca varianta coapta dar lasa-le coaja intacta pentru ca aceasta contine cea mai mare cantitate de quercitina. Asezoneaza-le cu multa scortisoara pentru ca aceasta prelungeste viata celulelor nervoase au aratat cercetatorii de la Universitatea din Santa Barbara California. Poti sa adaugi scortisoara si in cerealele cu lapte sau in iaurtul pe care il mananci.

– Ciocolata neagra

Ciocolata neagraSe cunoaste deja ca o bucatica de ciocolata neagra scade tensiunea arteriala. Acum s-a descoperit ca iti face si mintea mai ascutita. E nevoie de numai 10g de ciocolata amaruie pe zi pentru a preveni pierderea memoriei. Polifenolii din cacao sunt cei care ajuta la cresterea fluxului sangvin catre creierul tau.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *